Jom buat duit bersama churp churp

My dear Member.. Cool!!!

Thursday

Kolagen Asli (Gred AAA)

Riena Haiqal | 4:35 pm |

KOLAGEN ASLI [GRED AAA]
WEIGHT : 100g



HARGA : RM35.00 / PACK
WHOLESALE PRICE : RM28.00 (MINIMUM 5 BUNGKUS)

POSTAGE FEE : 

 RM 6 - SABAH / SARAWAK
RM 9 - SEMENANJUNG



Pengambilan Kolagen Mentah ini secara teratur dan berterusan akan memberi impak yang sangat positif. Menjadikan kulit keseluruhan badan licin, halus, lembut dan cerah. Pori-pori kulit wajah mengecil dan tampak segar bermaya.
Kolagen ini juga boleh dibuat masker muka. Bagi ibu mengandung, pengambilan kolagen akan membuatkan kulit bayi yang di lahirkan cantik dan cerah


KELEBIHAN PENGAMBILAN KOLAGE ASLI:-
  • Melaraskan berat badan dan menstabilkan hormon
  • Meningkatkan sistem imun dan metabolisme badan
  • Memejalkan payudara, otot dan pinggang
  • Menyihatkan rambut dan kuku
  • Menguatkan sistem abdomen dan memelihara kelenjar tiroid
  • Megurangi penuaan pramatang seperti kedutan dan kulit kendur
  • Mengurangi selulit
  • Memberi tenaga
  • Melancarkan peredaran darah, mengurangi sakit bahu dan belakang
  • Menguatkan tulang dan sendi, menjauhi artritis dan osteoporosis
  • Meningkatkan sel rawan, ligamen dan otot
  • Merawat penyakit gout
  • Mencegah kanser/tumor
  • Menurunkan tekanan darah tinggi
  • Meningkatkan fungsi penghadaman/pencernaan, merawat gastrik
  • Anti baketria/kulat
  • Merawat Anemia
  • Menurunkan tahap kolestrol dalam tubuh
  • Menyerap lebihan garam dalam tubuh (lumpuh)
  • Melicin, menegang dan menghaluskan kulit
  • Mempercepatkan pengecutan jerawat dan menghapuskan parut
  • Meransang penghasilan sel-sel baru kulit, menyembuhkan luka
  • Menstabilkan kandungan gula dalam darah (kencing manis)
  • Membersikan tubuh dari reaksi radikal bebas
  • Memberikan rasa kekenyangan (diet)
  • Memelihara usus kecil (mengelakkan sembelit/buasir)
  •  

CARA PENYEDIAAN:-
  1. Sepeket/separuh kolagen mentah perlu dibasuh beberapa kali (seperti mencuci beras), sebelum di rendam semalaman.
  2. Selepas semalaman, basuh lagi beberapa kali untuk menghilangkan sisa masin air laut, kotoran melekat dan toskan.
  3. Kemudian rebus ia sehingga mendidih bersama 2 liter air selama 15-20 minit.
  4. Sejukkan ia dalam beberapa bekas dan simpan di dalam peti sejuk (bukan diruang sejuk beku).
  5. Rupa ia bila sejuk seperti jeli/agar-agar.
  6. Ambil beberapa sudu setiap hidangan pada masa pengambilan yg disarankan

 
CARA PENGAMBILAN:-
  • Ambil 2-3 sudu besar kolagen yang disimpan selepas di masak semasa bangun tidur (sebelum gosok gigi) atau setengah ja, sebelum sarapan (waktu terbaik kolagen diserap tubuh adalah ketika perut kosong) dan sebelum masuk tidur (malam)
  • Boleh dimakan begitu sahaja atau dicampur dalam jus minuman/buah untuk memberikan perisa yang enak/lazat.
  • Elakkan pengambilan kopi, teh dan minuman yang berkafien/berkarbonat dalam tempoh 3 jam selepas pengambilan. Ini kerana ia boleh menyerap vitamin C, kalogen dan glutathione (agen penyerah) dalam badan kita.
  • Perlu perbanyakkan minum air kosong (sekurang-kurangnya 2.5 - 3 liter sehari) bagi melancarkan pembuangan toksik dan mengoptimumkan penyerapan kalogen dalam badan.
  • Untuk kesan lebih cepat dan bagus, boleh diambil bersama tablet vitamin C.


SANGAT-SANGAT DISARANKAN UNTUK MEREKA:-
  • Bermasalah kulit (menghapuskan jerawat muka/badan, kudis dan kegatalan)
  • Luka kemalangan/pembedahan (mempercepatkan kesembuhan kecederaan)
  • Warga emas, sakit terlantar/uzur (untuk memulihkan tenaga)

Untuk menempah sila email : riefanriena@gmail.com

12 comments:

  1. banyak jugak khasiat dia yer..

    ReplyDelete
  2. mmg teringin sangat nak cuba..tapi saya risau kot tak lalu nak minum...ada bau tak ??

    ReplyDelete
  3. tgk burung biru terbang kat blog ini...col haikal guna digi..:)

    ReplyDelete
  4. Wah nampak menarik nie dear ... nampak mcm sarang burung punya makanan je ..

    blog dear bertambah cantik la dear ..suke umi tengok .. mcm pelangi (^_^)

    ReplyDelete
  5. suami ada jugak suruh minum benda ni tapi takut tak terminum. huhu.. salam perkenalan... :)

    ReplyDelete
  6. memang terbaik collagen nih kan...:)

    ReplyDelete
  7. Tk sanggup rasanya nk minum..camane rasanya??

    ReplyDelete
  8. sedap kolagen ni..gred aaa kuat sikit bau lautnya..tp pabila kta masak dengan daun pandan/pandan paste/strawberry emulco..bau tu hilang...kalau nak sedap lagi..tambah dgn gula melaka/gula..mmg sedap..kdg2 terlebih makan pulak..:D

    ReplyDelete

جَزَاكُمُ اللهُخَيْرًا كَثِيْرًا وَجَزَاكُمُ اللهُ اَحْسَنَ الْجَزَاء
(Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza)
Semoga Allah SWT akan membalas kalian dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kalian dengan balasan yang terbaik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Affiliate!!

Mohd Qasha Haiqal

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers
♥ Copyright © 2012 reserved to RieNa_HaiQaL. Template Edited by sHaRiNa eLyaNa