Jom buat duit bersama churp churp

My dear Member.. Cool!!!

Saturday

Ceritera Hari Wilayah tempoh hari :)

Riena Haiqal | 12:10 pm |

Assalamualaikum

Memandangkan internet aku terlalu slow macam incik siput, jadi aku terpaksa menulis karangan dalam blog aku ni selaju F1 dan sepantas kilat.
Awal² aku bg WARNING kat korang semua. Entry kali ni kena banyak membaca so terserah dari korang la kalau nak terus membaca atau nak tekan x CLOSE atau nak OFF terus komputer/laptop korang..ahaxx.. disamping tu aku ada gak selitkan gambar... :P

Masa sambutan hari wilayah yang lalu, aku dan Baby Haiqal temankan Mr. Hubby @ papa keja kat dataran w.p Labuan.. Mr. Hubby memang dari awal pagi lagi dah bertenggek buat kerja kat sana. Overtime la kiranya tu. Bak kata orang, sambil menyelam meh kita minum air selaman tu. hahahah.. sesuka hati aku jer ubah peribahasa tu ek..
Sesampai jer kitorang kat sana....é
Bayangkan panas² terik macam tu Baby Haiqal boleh tidur dengan lena. Biasanya kalau cuaca panas, matahari tinggi kat atas kepala ni apatah lagi dalam keadaan bising, jarang Baby Haiqal tidur lena. Ni gara² dia bangun awal sebab tak sabar nak jalan, masa kat rumah dia langsung tak nak tidur alih² kat sana dia dah tertidur dah. Walhal dalam jam 12 tengahari giler tu baru kitorang ke sana. Akibatnya kitorang kena tunggu la dia bangun barulah dapat g jalan² tengok gerai jualan.
Lama gak la dia tidur.. aku dah boring dah duduk² jer kat sana sambil tengok orang lalu lalang. Mr. hubby pulak sibuk dengan game ipad. Orang suruh buat keja dia curi tulang pulak..
Kitorang kat kem belakang pentas ni.. tu sebab la aku hanya dapat snap belakang ni jer. Aku malas nak jalan sebab matahari di atas kepala tu.. 
dan aku snap gambar diri sendiri sambil hidung kembang kempis menandakan aku dah boring duduk² kat situ.
Baby Haiqal dah bangun woo. So kitorang pun bawa la dia jumpa kawan dia. Alah si Angry Bird tu. Memandangkan Si Angry Bird tu lebih besar dari Baby Haiqal, membuatkan dia mengerutkan dahi dia.. hahahah dia takut la..





Masa kitorang ronda² gerai jualan kat sana, kitorang terpikat pulak dengan topi kat kepala Baby Haiqal tu. Mulanya nak cari topi Angry Bird, tauke tu kata hanya tinggal yang pink kaler jer. Taknak la bagi Baby Haiqal guna topi warna PINK. So kitorang ambil yang warna merah ni jerla.
Aku berkenan giler nak belikan bola besar untuk Baby Haiqal. So Mr. Hubby pun belikan la bola tu. hahaha.. Aku jahat.
Panjang giler gerai jualan tu dan memang agak sesak sampai aku berpeluh² dan tak tahan dengan bau²an kurang menyenangkan. Tapi Mr. Hubby tetap gak nak teruskan so aku ikut jer la. Nasib gak Mr. Hubby yang dukung Baby Haiqal.
Rupa²nya dia tengah cari gerai yang jual shawl. Best giler bila dia suruh aku pilih mana² shawl yang aku berkenan, sebab dia nak belanja. Belek punya belek, aku berkenan giler dengan shawl yang ini.. 


Bahagianya dapat suami yang baik giler ni.. Minta apa jer dia terus bagi.. hahahaha... 





Jam 5 petang aku dan Baby Haiqal dah penat giler dan aku ambik keputusan nak balik dulu, nak bagi makan Baby Haiqal dan nak mandi.. Malam baru kitorang pegi temankan Mr. Hubby lagi.. 
Jam 8.00 malam baru kitorang bertolak dari rumah.. Sampai jer aku kat sana, Baby Haiqal tidur lagi..  
Mr. Hubby gatai nak snap gambar dengan aku.. hahahaha... 

Sambil menunggu² bunga api, aku, Mr. Hubby dan Baby Haiqal (dah bangun dah) ronda² lagi gerai jualan. Mr. Hubby kata nak belanja kitorang lagi. Laju jer aku jalan sambil mata tengah liar nak cari apa benda yang nak dibeli.. hahahaha. Tamak Haloba.
dan aku nampak dah gerai jual tudung syria plain. aku cuba besarkan langkah dan terus masuk gerai tu meninggalkan Mr. hubby dan Baby Haiqal kat belakang.. hahaha.. Tup tup masa aku tengah memilih² tudung tu, ada pulak bunyi bunga api. Apa lagi kitorang pun keluar dari gerai nak tengok bunga api..
Baby Haiqal tersangat takut dengan bunyi bunga api sampai dia nak nangis. Balik² dia pandang aku minta aku dukung la tu. Anak manja ibu. Gambar ni bukan menandakan yang dia tengah khusyuk tengok bunga api tu tapi tengah nak minta aku peluk dia.. Akibat ada bunyi bunga api tu begini la jadinya. 
Masa ni perasaan aku bercampur baur. Excited + risau + happy. Excited sebab dapat tengok bunga api lagi. Risau sebab tengok Baby Haiqal yang tengah takut tu dan happy sebab dapat jalan² bersama family tercinta @ kena belanja oleh Mr. Hubby. Duit sendiri langsung tak keluar.


Sebelum pulang Mr. Hubby belikan tudung syria plain juga untuk aku. yeyeyeye..


Ni gambar Mr. Hubby dengan Si Angry Bird. 



Thank You For Reading


No comments:

Post a Comment

جَزَاكُمُ اللهُخَيْرًا كَثِيْرًا وَجَزَاكُمُ اللهُ اَحْسَنَ الْجَزَاء
(Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza)
Semoga Allah SWT akan membalas kalian dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kalian dengan balasan yang terbaik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Affiliate!!

Mohd Qasha Haiqal

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers
♥ Copyright © 2012 reserved to RieNa_HaiQaL. Template Edited by sHaRiNa eLyaNa